Thursday, July 28, 2016

Draft Yolu 1: Onda Bunda Şundadır


Uzun zamandan beri beklediğimiz Draft'lar sonunda bu ayın 15'inde gerçekleşti ve iyi ki de gerçekleşti. Kurallar belliydi kimin seçeceği de belliydi. Sadece şu sorunun cevabı için günün sonunu beklemek gerekiyordu: "Kim nerede olacak?". Ve Draft geldi çattı. 

Şahsi fikrim RAW brand'ini gençlerle ayakta tutup, SmackDown'da da eskilere bırakmaktı. Ne gibi? Finn Balor, Enzo Amore ve Big Cass, Shield üyeleri, AJ Styles, Kevin Owens ve Sami Zayn gibilerini RAW'da görmek; John Cena, Randy Orton, Big Show, Chris Jericho, Kane, Brock Lesnar, Mark Henry, Dudley Boyz gibilerini SmackDown'da tutmak. Bu şekilde NXT'nin bir versiyonunu RAW ekranlarında ve eskileri hatırlatan şovlarda SmackDown ekranlarında olacaktı. Bu şekilde insanlar her iki şova da hakim olabilecekti. Konuşulan eski yıldızlar da SmackDown'a gelseydi tadından yenmez olabilirdi. Tabi, bir de NXT'den kimler gelecekti? 

19 Temmuz SmackDown Canlı gecesi hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim. İlk şova özel 3 saat olabilirdi diye düşünüyorum. 2 saat yetersiz kaldı böyle bir şova. Ve beklenen tepkiyi alamadım. Bir önceki şovda şampiyonluk maçı anlamsız bir şekilde bitmişti. Ancak bir sonraki gün tekrar maçı yapıldı ve Dean o gün kemeri elinde tutmaya başardı. Maçların da yetersiz derecede tatmin veremedi. Tabi, bir de Women's kadrosunun ikiye ayrılması bence tamamiyle hatalıydı. Ya tekrardan iki kemere çıkaracaklar diye bekledim ki bu da yetersiz olurdu ya da takım şampiyonu eklenir diye düşünmüştüm. Her ikisi de boşa çıktı sonuçların. Becky, Naomi ve Natalya kemer mücadelerinden uzak kalacak. Becky'nin yakın zamanda kemer alacağını düşünmüyordum ancak 3'lü kadronun ayrılması hataydı. Naomi geri dönüşünde kemer mücadelesine girmek hakkıydı ve yeni karakteriyle parıldayabileceğini düşünüyordum ve Natalya hakkında konuşmak bile istemiyorum. Yıllardan beri kemeri alması gereken bir Yıldız. Ancak yine bu sevdasından uzaklaştırıldı. Bu da ayrı bir şoktu benim için. E hal böyle olunca da kadınlar kadrosunda afallama oldu. Sonuç olarak iki bölüme ayrılmamaları gerekiyordu. Ve iki brand'de yeteri kadar yıldız yok. Kaç kere Becky ile Natalya'yı izleyeceğiz ya da kaç kere Charlotte ve Dana, Sasha'ya karşı olacak. Eski yıldızlardan kaçı geri dönecebilecek bu ya bir ya da ikidir ve NXT kadrosundan zaten kaçı gelebilecekti. Eksik bir kadroyu ikiye bölmek hatalıydı. Ama tabi şova çıkma ihtimalleri daha fazla oldu. Sonucunda da kadronun ikiye dağılımında da hatalı oluşu gözden çarpmadı değil.

Gelelim, kızışma nasıl oldu? Seth'in RAW'da olacağı kesindi zaten. İlk seçeneğin Seth'in olacağı da biliniyordu. Ancak Dean SmackDown için açıklandığında içim burkulmadı değil. 3. seçenek Charlotte olması ne kadar doğruydu bilmiyorum. Tamam iyi kadın kadrosunun yükselişi bu gözden kaçınılamaz ancak SmackDown ekibi nasıl bir sonrakinde Sasha'yı almaz? Nasıl? ve AJ'i bir sonrakinde de alabilirdin. Ve hala almamakta ısrarcı çıktı. Bundan sonraki Finn'in RAW'a gelmesiyle beraber duygularımız tavan oldu. Aynı zamanda ilk NXT'den çıkan yıldız oldu. NXT'den diğer çıkan yıldızlar ise Nia Jax, Mojo Rawley, American Alpha, Carmella ve Alexa Bliss oldu. Bayley ve Shinsuke Nakamura'nın çıkmaması da ayrı bir darbe yarattı. Bayley ne kadar daha NXT'de kalabilir? Mantıken bir sonraki draft'a kadar çıkamaması lazım. Draft'lar bunun için var. Ayrı bir zamanda çıkması komik bir duruma dönüşebilir. Bir sonraki Wrestlemania olmayı hak eden bir isim. (Bir şekilde çıkacaktır) Nakamura ise aslında NXT'nin üstünde bir yıldız. Yakın bir zamanda NXT Şampiyonu olacaktır ancak onun yerinin ana kadro olduğunu düşünüyorum. Bir dikkat çekici olan şey ise Cruiserweight kadrosunun artık RAW'da yer alacakmış. Bu ne demek? Ben de bilmiyorum. Ama büyük ihtimalle turnuva bittikten sonra kontratı imzalanan yıldızlar RAW'da olacaktır. Ama asıl cruiserweight kadrosunun SmackDown'a ait olması gerekiyordu. Ancak bir şekilde bunu da RAW'ın bir parçası yapmayı başardılar. 

Başlığın amacı ise; sonuçta onda bunda şundadır diyerekten çekilmiyor bu çekilişler. Ancak belki bu ayrımın daha iyi yapılabileceğini düşünüyorum. Ama sonuçta bir kızışma getirdiği kesin.
Bakalım bu serüven nasıl devam edecek? Draft Yolu 2 çok yakında Efe Rey Show'da...


No comments:

Post a Comment